Justiciar

Z Wiki_RH
Skocz do: nawigacja, szukaj
D20.jpg
Complete Warrior
s. 47


Opis

Sprawiedliwi to jednostki, które poświęciły życie by stanowić przedłużenie ramienia takiego bądź innego systemu sprawiedliwości i dopilnować by nikt nie umknął karze. Mają silne poczucie prawa i obowiązku lecz sami zwykle nie wymierzają kary. Najczęściej tropią nieuchwytnych zbrodniarzy lub uciekinierów, doprowadzając ich w ręce straży lub innego wymiaru sprawiedliwości.

Wymagania

PWW: 6

Charakter: Dowolny praworządny

Umiejętności: Zdobywanie informacji 5 rang , Przeszukiwanie 5 rang , Sztuka przetrwania 5 rang

Atuty: Zogniskowanie umiejętności (Zbieranie informacji) , Tropienie


Zdolności

Doprowadzić żywego: Sprawiedliwy potrafi używać zwykłej broni w taki sposób by zadać stłuczenie w miejsce normalnych obrażeń bez żadnej kary.


Miłosierny cios: Gdy Sprawiedliwy atakuje swoją ofiarę z zaskoczenia, lub gdy ofiara nie może się skutecznie bronić oraz postać wykonuje atak niezagrażający życiu zadaje on dodatkowe obrażenia swemu celowi. Istoty odporne na ukradkowy atak łotra są również odporne na działanie tej zdolności.


Poprawiony chwyt: Postać zyskuje atut improved grapple.


Osłabiający cios: Za każdym razem gdy Sprawiedliwy zadaje cios niezagrażający życiu, odbiera on także ofierze jeden punkt siły.


Biegłość w kajdanach: Sprawiedliwy potrafi używać w walce kajdan jakby walczył maczugą lub korbaczem bez żadnych kar.


Znajomość ulicy: Gdy Sprawiedliwy tropi przestępcę otrzymuje premię do zdobywania informacji podaną w tabeli.


Związanie: Mając pod ręką linę, łańcuch lub kajdany, Sprawiedliwy może spętać ofiarę, którą udało mi się przyszpilić do ziemi lub ściany.


Poprawione związanie:' Zaczynając od poziomu 8, Sprawiedliwy może podjąć próbę związania wroga, nawet jeśli nie został on powalony. Ponadto, jeśli posiada także atut quick draw, może zrobić to nie mając liny/łańcucha lub kajdan w reku (ale musi mieć je przy sobie).


Intuicja: Raz dziennie tropiąc przestępce, jeśli znajduje się on w zasięgu jednej mili od Sprawiedliwego, może on wykonać test Sztuki Przetrwania aby określić kierunek w którym udał się zbieg. Postać musi wcześniej skonfrontować się ze swym celem w walce. Test można wykonać kilka razy dziennie lecz nigdy dla tego samego celu.


Wieloklasowość: Paladyn, który zostaje Sprawiedliwym, nie traci możliwości awansowania dalej w klasie paladyna.


Poziom PWW Wytrzymałość Refleks Wola Zdolności

1

+1 +0 +0 +2 Doprowadzić żywego, Miłosierny cios +1d6

2

+2 +0 +0 +3 Poprawiony chwyt, Osłabiający cios

3

+3 +1 +1 +3 Biegłość w kajdanach, Znajomość ulicy +2

4

+4 +1 +1 +4 Miłosierny cios +2d6

5

+5 +1 +1 +4 Związanie

6

+6 +2 +2 +5 Znajomość ulicy +4

7

+7 +2 +2 +5 Miłosierny cios +3d6

8

+8 +2 +2 +6 Poprawione związanie

9

+9 +3 +3 +6 Znajomość ulicy +6

10

+10 +3 +3 +7 Intuicja, Miłosierny cios +4d6


Komentarz

Klasa daje tak naprawdę trzy opcje odgrywania, zależne od charakteru postaci. Dobre postacie mogą tropić zbrodniarzy i niegodziwców ze względu na silny wewnętrzny kodeks moralny i z chęci czynienia świata lepszym. Postać neutralna może robić co do niej należy, nie zadając zbędnych pytań, lub też działając poza systemem sprawiedliwości. Warto pomyśleć o połączeniu z klasą Vigilante. Zła postać może być łowcą zbiegłych niewolników lub nawet być połączona ze skrytobójcą gdy zlecenie nie wymaga przyprowadzenia celu żywego.