Gladiator

Z Wiki_RH
Skocz do: nawigacja, szukaj
Warcraftrpg-logo-small.jpg
Core Rulebook 2nd Edition
s. 104

Ogólny zarys:

Gladiatorzy poświecili się, a raczej oddali z uwielbieniem, osiągnięciu mistrzostwa w walce wręcz, nie ważne czy toporem, mieczem, czy wykałaczka. To bardzo prosty cel, można by rzec, wręcz niepoprawnie jednotorowy, lecz jak pokazują karty historii gladiatorzy skutecznie wyrąbują sobie drogę w świecie Azeroth. Każdy wróg, któremu nieszczęśliwie dane będzie mierzyć się z gladiatorem powinien drżeć z trwogi, natomiast każdy sojusznik, który ma po swojej stronie przedstawiciela tej klasy, winien radować się, że ma po stronie tak przerażającego przeciwnika.

Mimo iż gladiatorzy potrafią i posługują się tak wieloma rodzajami broni białej, to jednak zdecydowana większość wybiera jedną, którą pragnie zgłębić jej tajniki i podnieść używanie jej do rangi sztuki, do mistrzostwa. Nie rezygnuje z niej, jeśli to tylko możliwe, lecz stara się, aby ta wybrana broń stała się przedłużeniem jego jestestwa i szlachtowała jego wrogów na cienkie plasterki.

Pośród Hordy nazywa się ich Mistrzami Ostrzy.

Wymagania:

Aby stać się gladiatorem, należy spełnić następujące kryteria:

- Posiadać sporą wiedzę na temat walki wręcz. (Przede wszystkim wiedzieć za który koniec złapać miecz i jak się nim nie zranić.)

- Posiadać odpowiednie umiejętności do walki wręcz, a ponadto, najlepiej odpowiednia budowę ciała. (Co jak co, ale często to właśnie czysta, brutalna siła decyduje o maestrii Gladiatorów)

- Najlepiej mieć paskudną mordę. (To akurat jest prawdą, gdyż zdolności osiłkowo-siłowe są często uwarunkowane odpowiednia aparycja. Miło siać trwogę w sercach przeciwników już samym pojawieniem się na polu bitwy.)

Cechy Klasy:

Tgladiator.JPG

Biegłość w broniach i pancerzach

Gladiatorzy potrafią biegle posługiwać się większością broni prostych i zaawansowanych, natomiast ich najlepszym przyjacielem są pancerze średnie oraz lekkie, czyli takie, które zapewniają o wiele większą mobilność w walce.

Doskonałe Rozpłatanie

Zwykli wojownicy, którzy nauczyli się wykorzystywać ciężar i impet swojej broni do postępującej eliminacji swoich wrogów, zawsze musieli twardo zapierać się stopami o podłoże, aby sami nie pochlastali się własnym orężem. Gladiatorzy w wyniku tego, iż zazwyczaj walczą z większa ilością wrogów niż niektórzy mają palców u rąk, nauczyli się owy impet wykorzystywać w ruchu, dzięki temu, mogą pokonywać drobne odległości między kolejnymi rozpłataniami. Odległość ta wynosi dokładnie, nie wiedzieć czemu, 5 stóp między kolejnymi atakami. Niezwykle cenna umiejętność dla tych, którzy lubią szlachtować masy mięsa armatniego.

(jeśli zabijecie swojego oponenta możecie wykonać ruch do następnego wroga oddalonego nie więcej niż 5 stóp i zaatakować w tej samej rundzie. Wszystko zależnie od GM prowadzącego, nie zapominajcie!)

Przewodzenie

Gladiatorzy z natury są butni i chełpliwi, lecz nie bez powodu nazywa się ich "żyjącymi sztandarami". Raz dziennie Gladiator na drugim poziomie doświadczenia może zabłysnąć swoją brawurową i oszałamiająca prezencja na polu bitwy, dzięki czemu jego sojusznicy w promieniu 20 stóp z miejsca czują, że ich morale wzrosło, a tym samym są bardziej skorzy do bitki i bohaterscy. Z każdym poziomem doświadczenia ilość morale podniesionego przez Gladiatora wzrasta, czyniąc z niego... jak już wspomniałem... "żyjący sztandar"!

(zależnie od prowadzącego GM, może on po zastosowaniu tej zdolności dać jednorazowy bonus do rolli fizycznych swoim sojusznikom w postaci +1, +2, +3, +4 lub +5. PS. To tylko propozycja i pamiętajcie, że owy bonus osiąga pełnie [czyli +5] na 10 poziomie Gladiatora)

Dwuręczne Mistrzostwo

Gladiator na trzecim poziomie doświadczenia, potrafi wykorzystać swoją siłę mięśni nie tylko do uniesienia swej broni, lecz także do nadania jej niesamowitego przysłowiowego "kopa". Gladiator jest w stanie wykorzystać cała masę mięśniowa ciała i tym samym uwolnić swoją siłę kinetyczna do tego, aby ręce dzierżące oręż zdublowały prawie że siłę samego uderzenia. (Ataki, jeśli trafia przeciwnika, zadają nieco zwiększone obrażenia)

Krytyczne Uderzenie

Niesamowita siła i moc Gladiatora na trzecim poziomie doświadczenia daje mu możliwość raz dziennie uszczknięcia dodatkowego uszczerbku na zdrowiu swojego oponenta w chwili ataku, który podchodzi pod "krytyczny poziom" (96-100). Gladiator może wtedy zadać nieco większe obrażenia dodatkowe (lekkie, 1k4), celem całkowitej pacyfikacji przeciwnika, a owe obrażenia rosną wraz z jego rozwojem.

(Ilość użyć na dzień także rośnie, identycznie jak siła owych ekstra obrażeń: na piątym poziomie wynosi 2 razy dziennie o sile średniej (2k4) , na siódmym poziomie 3 razy dziennie o sile większej (3k4), żeby osiągnąć pełnie na dziewiątym poziomie, kiedy można tej zdolności użyć 4 razy dziennie o sile dużej (4k4))

Skupienie na Broni

Zaczynając od trzeciego poziomu doświadczenia i co trzy kolejne (6 i 9), Gladiator, jest w stanie zestroić siebie z innymi rodzajami broni jakie sobie wybierze. Owe skupienie na nich, pozwala lepiej się nimi posługiwać i zadawać tym samym za ich pomocą o wiele większe obrażenia.

(gracz dostaje możliwość otrzymania atutu Skupienie na Broni (tutaj wybrana broń), ale musi spełniać wszystkie kryteria jakich ten atut wymaga )

Biegłość w Broniach

Na Azeroth, a nawet poza nim, znajduję się tak wiele rozmaitych, czasami dziwnych rodzajów oręża. To dziw, że mimo poręcznych mieczy, toporów i maczug, istoty z całego świata wytwarzają coraz to nowe odmiany broni białej. Gladiator naturalnie musi, bo nie ma właściwie wyboru, dostosować do postępujących "nowych czasów" i nie może sobie pozwolić na to, aby byle goblin posługiwał się jakimś dziwnym, nieprzydatnym bułatem lepiej od niego. Dlatego też, zaczynając od czwartego poziomu doświadczenia, a następnie na szóstym, ósmym i dziesiątym poziomie, Gladiator może poznać nieznane dotąd sobie rodzaje broni i nauczyć się nimi posługiwać w zakresie minimalnym.

(czyli na czysta mechanika mówiąc, Gladiator może czterokrotnie podczas swojej kariery skorzystać z atutu Używania Broni Egzotycznych i wybrać sobie cztery nieznane sobie bronie, którymi nauczy się machać. PS. Przydatne dla międzygalaktycznego niewolnika-gladiatora, który musi zmierzyć się z kosmiczną ośmiornicą przy pomocy broni wyprodukowanej na tamtej planecie, o której działaniu nie miał najmniejszego pojęcia.)

Mobilność

Niezwykle ważna dla gladiatorów, tych na czwartym poziomie doświadczenia, jest mobilność w trakcie walki, i umiejętne przemieszczanie się do wrogów podczas wiru walki. Szybki przewrót, kucniecie, rozbieg, skok, unik, slalom, zwód. To wszystko wymaga niesamowitej wręcz zręczności i taki masywny chłop lub dziewoja jak Gladiator, musi choć po części umieć coś z tych rzeczy.

(Gladiator otrzymuje bonusowy atut Mobilność)

Specjalizacja w Broni

Podobnie jak Skupienie na Broni, z tym wyjątkiem, że dotyczy Specjalizacji w broni i otrzymuję się ja na piątym i dziesiątym poziomie doświadczenia. Kilkoma słowami, jest to doskonały przykład wszechstronności Gladiatora, który potrafi większością broni posługiwać się w stopniu CO NAJMNIEJ zadowalającym.

(gracz dostaje możliwość otrzymania atutu Specjalizacja w Broni (tutaj wybrana broń), ale musi spełniać wszystkie kryteria jakich ten atut wymaga )

Zmaksymalizowanie Uderzenia

Gladiator, na szóstym poziomie doświadczenia, jest na tyle zestrojony ze swoim orężem, że jest w stanie poczynić wręcz niewyobrażalne szkody. podczas udanego ataku, swojemu wrogowi. Broń, w chwili uderzenia, niemalże całą swą powierzchnią "uderza" we wroga, zadając mu tym samym pełne obrażenia w miejscu, gdzie nastąpiło trafienie. W każdym bądź razie skutki takiego ataku są po prostu przerażające, i jeśli przeciwnik nie ma odpowiedniego wyposażenia, to... oj biada jego wszystkim kończyną, czy narządom wewnętrznym. Umiejętności tej można użyć raz dziennie na 6 poziomie, dwa razy dziennie na 8 poziomie i ostatecznie 3 razy dziennie na 10 poziomie. Atak ten należy zadeklarować przed rzutem kostką na atak.

Atak z Doskoku

Zgodnie z ideą panowania Gladiatorów na polu walki, ich zdolności do przemieszczania się po polu bitwy, na siódmym poziomie doświadczenia rzecz jasna, ponownie wzrastają. Gladiatorzy są w stanie wykonywać niesamowite "doloty" do swoich przeciwników, skacząc niczym rozwścieczone tygrysy lub kicając niczym pluszowe zajączki (zależnie od tego czy noszą skórznię, czy pełna blachę), i tym samym nie ryzykując tego, iż zostaną trafieni przez multum innych wrogów podczas tej akcji.

(Gladiator otrzymuje atut Atak z Doskoku)

Wirujący Atak'

Jeśli gladiatorzy mają jakiś znak rozpoznawczy, to zdecydowanie zalicza się do nich nic innego jak potocznie nazywany "młynek". Nie, nie młyn jakiegoś starego dziada, lecz jedna z najkunsztowniejszych technik, jakich może nauczyć się gladiator. Jest to nic innego, jak nadanie odpowiedniego impetu swojej broni, jak i swojemu ciału, aby następnie, niczym jakiś wirnik z żyrokoptera, smagać swym orężem wszystkich przeciwników w około. Niestety, owy atak jest tak potęzny i tak zajmujący, iż nie można w tym czasie wykonać żadnej innej sztuczki, którą można by urozmaicić to piękne widowisko fruwającej krwi i obdartych flaków.

(Gladiator otrzymuje atut Wirujący Atak na 10 poziomie doświadczenia)