Engineer

Z Wiki_RH
Skocz do: nawigacja, szukaj
Goblinengineer.jpg
Warcraftrpg-logo-small.jpg
Magic & Mayhem
s. 40

Opis

Wraz z rozwojem technologii na Azeroth majsterkowicze stają się coraz bardziej powszechni pośród prawie wszystkich frakcji i ras. Rzadszą generacją są jednak geniusze pośród wynalazców, skupiający swą inteligencję na konkretnym typie technologii, tworząc niemożliwie ambitne projekty, które zmieniają fantazję w rzeczywistość. Pierwsi spośród tych talentów rozwinęli technologię kotłów zasilanych flogistonem co pozwoliło zastąpić goblinom zwiadowcze balony ogromnymi zeppelinami, a Hordzie wprowadzić na morze swe opancerzone molochy. Przyjęli oni nazwę od owoców swej pracy, a ci, którzy podążają ich śladami honorują ich pamięć również nadając sobie taki tytuł. Są to inżynierowie.

Zdolności klasowe

Dotyk mistrza wynalazcy (Master Tinker's Touch)

Dla celów określenia technologicznego limitu wszystkich urządzeń jakie bohater może wytworzyć, jego poziomy w klasie inżyniera liczą się tak, jakby były w klasie wynalazcy (Tinker).

Specjalizacja (Specialization)

Na 1 poziomie inżynier wybiera określony typ urządzeń, w których się specjalizuje (np. zbroje parowe, zeppeliny, machiny oblężnicze, pułapki). Wszystkie rzuty na wytworzenie urządzenia z dziedziny specjalizacji inżyniera otrzymują premię +1 do kompetencji. Premia ta jest zwiększana z każdym kolejnym poziomem. Na 5 poziomie inżynier wybiera drugą specjalizację, a na 8 trzecią w których wszystkie premie od specjalizacji działają tak samo. Jednakże, jako że inżynier skupia swój techniczny geniusz jego bardziej ogólne mechaniczne zdolności na tym cierpią. Każde wytworzenie urządzenia technologicznego spoza dziedziny specjalizacji inżyniera jest obarczone karą -3.

Przodująca współpraca (Lead Collaboration)

Inżynierowie rozumieją proces tworzenia mechanicznych urządzeń tak dobrze, że potrafią organizować wysiłki majsterkowiczów by razem mogli wytworzyć większe lub bardziej skomplikowane urządzenia niż te, do których byliby zdolni w pojedynkę. Modyfikatory ze wszystkich umiejętności inżyniera (jak budowa broni oblężniczych) mogą być uwzględnione przy określaniu technologicznego limitu projektu, którym inżynier zarządza. Dodatkowo, dopóki nadzoruje on i bierze udział w konstrukcji urządzenia jest ono gotowe, gdy postęp przekracza wartość rynkową przedmiotów x9. Po osiągnięciu poziomu 6 postęp musi przekroczyć wartość przedmiotów x8, a x7 na poziomie 10. Inżynier musi nadzorować i prowadzić cotygodniowy postęp projektu, w przeciwnym razie nie jest uznawany za prowadzącego i ukończenie sprowadza się do standardowej wartości przedmiotów x10.

Kreślenie schematu (Draft Schematic)

Po osiągnięciu 4 poziomu inżynierowie uczą się rysowania planu pozwalającego na łatwiejsze, ponowne zbudowanie urządzenia. Jeżeli inżynier brał osobiście udział w procesie tworzenia urządzenia, w każdej chwili po jego ukończeniu może wykonać rzut. Sukces pozwala na stworzenie schematu, który można przekazać innym majsterkowiczom. Użycie schematu daje premię równą połowie poziomu w klasie inżyniera na wszystkie rzuty tworzenia urządzenia będącego kopią oryginału. Inżynierowie nie mogą używać własnych schematów.

Trzymaj się (Hold Together)

Po osiągnięciu 6 poziomu inżynier jest w takiej harmonii z technologią, że urządzenia pod jego czujnym okiem rzadziej się psują. Mechanizmy operowane przez inżyniera na poziomie 6 lub wyższym zachowują się, jakby ich stopień awaryjności był zmniejszony o 1 (lecz nie mniej niż 0).