Elocater

Z Wiki_RH
Skocz do: nawigacja, szukaj
D20.jpg
System Reference Document
s. Link

Opis

Przemiszczacze to postacie które łączą w sobie niezwykłą zwinność i szybkość z wrodzonymi mocami psionicznymi. Dzięki tej kombinacji są w stanie błyskawicznie przemieszczać się po polu bitwy co czyni z nich doskonałych speców od ucieczek i pościgów. Dla przemieszczaczy czas i miejsce są pojęciami względnymi. Przemieszczacze są doskonałymi szpiegami lecz sprawdzają się też doskonale w środku pola walki, gdzie w ciągu sekundy mogą pokonać znaczą odległość wyłączając z walki łuczników lub magów szybkim ciosem w plecy zadanym z trzech różnych kierunków.


Wymagania

Bazowa Premia do Ataku: +3

Umiejętności: Wyćwiczona zdolność koncentracji w ogniu walki.

Atuty: Mobliność, Atak z doskoku.

Psionika: Dostęp do mocy psionicznych pierwszego poziomu.


Zdolności klasowe

Kość Wytrzymałości: d6


Biegłość w broni i pancerzu: Wszystkie bronie proste i bojowe oraz lekkie pancerze.


Wzgardź Ziemią: Już od 1 poziomu w tej klasie postać zyskuje zdolność permamentnej lewitacji, która pozwala jej unosić się jedną stopę nad dowolną powierzchnią, stałą lub płynną. Dopóki postać znajduje się na tej wysokości nie ponosi żadnych związanych z tym kar. Jeśli jednak wzniesie się wyżej jest traktowana jak postać pod wpływem mocy psionicznej lewitacji.


Unikanie Szarży: Również na 1 poziomie, postać otrzymuje atut Unikanie Szarży, dzięki któremu postać otrzymuje premię obronną przeciwko szarżującym wrogom w wysokości +4. Ponadto jeśli przeciwnikowi nie powiedzie się atak, postać zyskuje przeciwko niemu okazyjny atak.


Cios Oportunisty: Od poziomu 2 postać tak dobrze orientuje się na polu bitwy że wie gdzie i w kogo najlepiej wymierzyć następny cios. Dzięki temu pierwszy atak przeciwko przeciwnikowi, który został wcześniej trafiony w walce przez kogoś innego otrzymuje premię do trafienia i obrażeń równą +2/4/6 na poziomie 2/5/8.


Wymiarowy Krok: Dzięki tej zdolności, na poziomie 3, Przemieszczacz może raz dziennie, na własne życzenie przemieścić się w inne miejsce tak jakby używał mocy psionicznych wymiarowych wrót. Postać może przemieścić tylko siebie.


Osaczenie: Od poziomu 4 postać zyskuje umiejętność flankowania celu z każdego przyległego (nawet zajętego pola) sąsiadującego z postacią i pod dowolnym możliwym (a czasem nawet niemożliwym) kątem. Wybrane pole z którego następuje flankowanie utrzymuje się do końca rundy i w każdej rundzie może zostać zmienione na inne.


Transporter: Na poziomie 6 Przemieszczacz zyskuje dostęp do psionicznej teleportacji i psionicznej zmiany planu. Obie moce liczą się jako moce poziomu 3.


Kapryśny Krok: Przemieszczacz poziomu 7 zyskuje możliwość wykonania podczas rundy jednego dodatkowego kroku pięciostopowego pod warunkiem że nie wykonał w tej rundzie żadnego innego przemieszczenia (pora pierwszym pięciostopowym krokiem). Dodatkowy krok może mieć miejsce zaraz po pierwszym, po lub pomiędzy innymi czynnościami w rundzie.


Wymiarowy Atak z doskoku: Na poziomie 9 postać może połączyć swój atut Atak z Doskoku ze zdolnością Wymiarowego Kroku by podbiec do wroga, zaatakować go a następnie wycofać się w inne miejsce. Zdolności tej można użyć raz dziennie i liczy się to jako wykorzystanie Wymiarowego Kroku na dany dzień.


Przyśpieszenie Akcji: Na poziomie 10 Przemieszczasz uzyskuje zdolność do przyśpieszania swych działań przez co może wykonać dwie akcje w następnej turze. Podczas przyśpieszenia postać jest odporna na inne efekty przyśpieszenia, i nie może wykorzystać tej mocy jeśli już została przyśpieszona w inny sposób. Na czas trwania przyśpieszenia postać zyskuje premię unikową do obrony i rzutów obronnych na refleks w wysokości +2. Przemieszczacz może przyśpieszyć dziennie 5 tur.


Poziom PWW Wytrzymałość Refleks Wola Zdolności Poziom psioniczny
1 +0 +0 +2 +2 Wzgardź ziemią, Unikanie szarży +1
2 +1 +0 +3 +3 Cios oportunisty +2 +1
3 +2 +1 +3 +3 Wymiarowy krok +2
4 +3 +1 +4 +4 Osaczenie +3
5 +3 +1 +4 +4 Cios oportunisty +4 +3
6 +4 +2 +5 +5 Transporter +4
7 +5 +2 +5 +5 Kapryśny krok +5
8 +6 +2 +6 +6 Cios oportunisty +6 +5
9 +6 +3 +6 +6 Wymiarowy atak z doskoku +6
10 +7 +3 +7 +7 Przyśpieszenie akcji +7


Podsumowanie

Przemieszczacz z przelicznikiem pww i pc na poziomie 75% stanowi dobrą ścieżkę rozwoju dla postaci balansujących pomiędzy wojownikiem a psionem. Do pełni szczęścia brakuje jedynie nieco punktów zdrowia, chociaż dla postaci takiej jak Przemieszczacz mają one znaczenie drugorzędne, gdyż umiejętnie prowadzony jest w stanie przez całą walkę unikać wszelkich obrażeń, zwłaszcza jeśli ma dodatkowo kilka poziomów łotra i to właśnie z myślą o mieszance łotr/psion powstała ta klasa co nie znaczy jednak że inne kombinacje są złe. Slayer świetnie współgra z tą klasą zapewniając, wysokie przeliczniki zarówno pww jak i pc oraz nieco więcej punktów życia. Psychowojownik czy inne psioniczne klasy mieszane mogą wiele zyskać dzięki kilku poziomom w tej klasie, znika np. problem z zasięgiem bo wszelkie odległości mają w tym przypadku niewielkie znaczenie.

Przemieszczacze polegają przede wszystkim na szybkości i zręczności, chociaż wersje w ciężkiej zbroi też mogą się zdarzyć. Ich szybkość i możliwość natychmiastowego powrotu do bezpiecznego miejsca czyni z nich świetnych zwiadowców, a kilkoma dodatkowymi mocami może się okazać wybornym szpiegiem. Jeśli zależy Ci na kontrolowaniu pola bitwy i możliwości swobodnego przemieszczania się po nim w zależności od potrzeb to ta klasa jest dla ciebie.